הדגשים לביצוע ריצוף- חלק ב'

ריצוף גג בשילוב איטום הוא קריטי לאיכות האיטום והבידוד וכן, תורם בצורה משמעותית לאוירה העיצובית של שטח גג הבית, בייחוד אם הוא מיועד לנוכחות אנשי הבית ואורחים בתדירות גבוהה.

אם החלטתם להדביק את הריצוף על ריצוף קיים, כמו בכל ריצוף גג ניתן למצוא דבקים טובים ואיכותיים עד לגובה 15 מ"מ ולפי המלצה מקצועית, לא יותר!, יש להתחשב במפלס הריצוף וכן בעומס המותר על הגג. חומרי האטימה, עובי האריח הרצוי וסוג האריח, יקבעו לפי גובה מפלס הריצוף וישפיעו על בחירת דרך ביצוע הריצוף בטיט או בהדבקה וכן על עובי שכבת המילוי שתמיד מומלץ על ביצוע מילוי עבה לעבודת ריצוף איכותית מאשר הדבקה בשל תזוזות המבנה באופן טבעי במהלך השנים. באין ברירה, ניתן לבצע הדבקה ישירות על שכבת האיטום.
ריצוף חדש על ישן מחייב כי המשטח הישן בגג צריך יהיה ישר, יציב מאוד ונקי בצורה יסודית.

לא לשכוח (לפי התכנון) להשאיר מרווחים (פוגות) בין האריחים בעת מיקומם על שטח הגג, את הפוגות ממלאים בחומר מיוחד הנקרא רובה, בדרך כלל רצוי להשתמש ברובה אקרילית איכותית ותקינה, המיועדת לריצוף חוץ.

בכל ריצוף, השאירו לעצמכם מספר אריחים באחסון אם חלילה תצטרכו תיקונים עתידיים, יהיה לכם לא קל להשיג מספר קטן מאוד של אריחים הדומים בדיוק לארחים שרצפתם איתם.

בכל מקרה, בחרו בקבלן לאיטום וריצוף גגות המקצועי והאמין בתחום וכך תמזערו את הסיכונים שבעבודה לא מקצועית לאפס, בנוסף לאחריות על ביצוע האיטום והריצוף, איש עבודה מקצועי בסיום כל תהליך הריצוף יציף את שטח הגג כדי לוודא שאין תקלות או נזילות.

Rate this post