איטום קירות חיצוניים

ברוב המוחלט של תחומי האיטום נהוג שלא לעסוק בצורה חובבנית. היכולת הנדירה של מים לחדור דרך כל חרך ולו הקטן ביותר מאפשרת להם להתעלות פעם אחר פעם מעל דיירים שניסו לשלוח ידם במלאכת האיטום וכשלו בה. הדבר נכון במיוחד במקרים שבהם מדובר על איטום גגות למשל. קשה להבין בכלל כמה סוגים של חומרי איטום גגות ישנם. כל חומר אוחז בצורה טובה בחומר אחר וכל חומר צריך להתאים לתנאי השטח והאקלים השונים. רק בתחום של זיפות גגות קיימות לא מעט טכניקות שונות של השמה. בכל מקרה, הנקודה היא שלא כל אחד יכול לעסוק בתחום בצורה איכותית ופעמים רבות דווקא הניסיון לחסוך יכול לעלות לכם ביוקר בסופו של דבר.

הדבר מקבל משנה תוקף כשמדובר למשל על איטום מקלטים או איטום גגות מרוצפים. אלו הן עבודות שאפילו קבלני איטום רבים נמנעים מהן פשוט משום שמדובר על עבודות מקצועיות מאוד שדורשות הבנה מעמיקה של התחום וניסיון של שנים רבות. אז בסדר, אולי הצלחתם לדאוג בבית שלכם לתחום של איטום חדרים רטובים, אבל גם אם אתם שמחים וטובי לב, קשה לראות איכות של עבודת איטום בשנה הראשונה. לעתים נדרשות שנים למים כדי לחלחל את דרכם לחדרים הסמוכים. עם זאת אתם יכולים להיות בטוחים בדבר אחד – אם ישנו ולו חרך זעיר אחד, המים כבר ימצאו אותו וישתמשו בו.

אז למה אנשים מתעקשים?

ישנם לא מעט אנשים בישראל שבורכו בידי זהב. כתוצאה מכך הם עוסקים מדי פעם בתיקון של דברים שונים ברחבי הבית. לעתים הם מתקינים שעון שבת, מחליפים נתיכים בעצמם ועוסקים בעבודות שיפוץ שונות. עם זאת, חשוב להבין כי מלאכת איטום היא עבודה שלא מיועדת לחובבנים ואנחנו מתנצלים מראש אם המילה הזו פוגעת בכם. הכוונה היא להבהיר שמלאכת או עבודת האיטום היא עבודה שיש להתמיד בה ולעסוק בה במשך שנים עד שמבינים אותה לעומק, עד שמכירים את כל החומרים השונים והטכניקות השונות שמתאימים למצבים השונים.

 

מתי צריך להתחיל לחשוש

באופן עקרוני, התסמינים הראשונים של כשל באיטום מופיעים זמן רב אחרי שהמים חדרו לפנים המבנה. סימנים לכשל בתחום של איטום גגות מרוצפים למשל יכולים להופיע למשל בדמותו של צבע שיתחיל להתקלף באזור התקרה. במקרים אחרים מדובר על כתמים שחורים שהם למעשה פטריות או עובש שיופיעו גם כן באזור התקרה. במקרים אחרים של כשל באיטום חדר האמבטיה, יכול להיות שיתפשט ריח לא נעים של עובש במסדרון או באחד החדרים הסמוכים. במקרים כאלו יש להזמין באופן בהול קבלן איטום מקצועי.

במידה ואתם לא מעוניינים לחכות לרגע האחרון, אתם מוזמנים להזמין בדיקת איטום מקיפה. ההמלצה היא לבצע את הבדיקה בעונת הקיץ, אז גם נוח לבצע את התיקונים הנדרשים. בהצלחה.

Rate this post