תהליך איטום פוליאורתני בגג

תהליך זה מתבצע רק כאשר הגג בעל שיפועים נכונים ובתנאי שהחומר מתאים לחומר של תשתית הגג כגון בטון או זפת ישנה ולשכבת היסוד (כולל ייבוש מוחלט). ההמלצה היא להעזר בקבלן איטום מקצועי ומוסמך כדי שהתוצאות יהיו ארוכות טווח כמה שניתן ואפשרי.
איש מקצוע מנוסה ידע להתאים את חומר האיטום הפליאורתני הספציפי לתנאי שטח הגג. ישנם חומרים פוליאורתניים השונים בתכונותיהם לפי דרגה, תכונות כמו גמישות, צפיפות, גוונים וכולי. בגגות העומגים בתנאי שמש קשים, עדיף להשתמש בחומר פוליאורתן לבן מסוג אליפטי שהוא על בסיס מדללים, ישנם עוד סוגים הידידותיים יותר לסביבה מכיוון שבסיסם הוא אינו מדללים, אלא מים.

המוכרים והנפוצים כרגע בכל אופן, נקראים: אקוואטק, אינופז H20, היפדרסמו ועוד.

שימוש בחומרים אלו מומלצים גם במקרים של סדקים נימיים או פתחים אחרים הסופגים רטיבות בין האריחים. המפרט הכללי לביצוע איטום בחומרים פוליאורתניים חייב לכלול ניקיון מוקפד ומאוד יסודי של שטח הגג המיועד, באם הוא חדש, ישן או מתבצע על ריצוף ישן. בנוסף, הכנה נוספת לתהליך האיטום עצמו מחייב תיקונים של סדקים, פתחים והסרת רובות ישנות במידת הצורך ותיקונם. בנוסף, רצוי להתקין מרזב כפול להורדה משמעותית של לחץ אדי הלחות ולניקוז רטיבות מעל ומתחת האריחים. רטיבות ואדים יכולים לגרום ל"פיצוצים" בריצוף ומעבר לכך, לפגיעה בשכבת האיטום כך שלא תהיה יעילה יותר ונזק יגרם לתשתית הגג ולמבנה עצמו.

החומר הפוליאורתני על כל גווניו מיועד לשימושים שונים ובדרך כלל ידידותי למשתמש, לכן, למניעת כשלים עתידיים בנקודות מסוימות כמו סדקים מתחת לפאנלים (בנוסף למילוי הרובה) או נקב המרזב, מעקות וכן הלאה, יש להשתמש בחומר מסטיק פוליאורתני מתחת לשכבת האיטום.

בסיום כל התהליכים הנ"ל ניתן להתחיל בשכבת קישור במריחה על המרצפות (ניתן לבצע באמצעות מטלית) בצמוד להוראות יצרן גם לגבי עובי השכבה המומלץ, בהוראות היצרן יש לשים לב בנוסף להוראות בטיחות הכוללות שימוש בכפפות ומסכת מגן על הפנים והעיניים מכיוון שרוב החומרים דליקים ונדיפים.

על שכבת הקישור ישנה שכבה ראשונית של חומר שקוף פוליאורתני שגם הוא מתבצע במריחה (בעזרת רולר) או בהתזה על שטח הגג הכולל (כ100 גרם למ"ר) ללא השארת סימנים ועודפי חומר. כששכבה זו התייבשה גם היא, מורחים שכבה שניה והפעם מחכים כיום-יומיים לייבוש כולל.

חשוב להדגיש כי במקרה של ציפוי צבעוני עדיף לבחור גוון כמה שיותר בהיר וכך לא ימשוך חום ויחסום קרני שמש בצורה של בידוד תרמי יעיל יותר. יש לבצע בדיקת תקינות, בדיקת איטום על ידי הצפה של כל שטח הגג (גגות קלים, מרפסות וגגות קטנים) בסיום כל התהליך למרות הטרחה הגדולה וההוצאה הכלכלית בעקבות בדיקה מהימנה זו. בדיקה תקנית ויסודית זו תוודא את איכות כל שכבות מערכת הגג.

לסיכום, ביצוע איטום לגג יתבצע מייד לאחר סיום הגשמים ותחילת עונת הקיץ הלוהטת.

Rate this post