החלק החשוב באיטום בבניין

איטום מרתפים הוא חלק חשוב מאד מאיטום של בניין באופן כללי. איטום באופן כללי הוא משמעותי מאד בכל סוג של בנייה, מפני שהוא מגן על המבנה כולו מפני חדירה של מים מכל מקור שהוא – גשמים, מי תהום, מי השקיה ועוד. איטום מרתפים חשוב עוד יותר, מפני שהמרתף נמצא מתחת לאדמה, מקום שבלאו הכי ספוג בלחות גבוהה.

 

 המרתפים משמשים פעמים רבות לאחסון לטווח ארוך, דבר אשר דורש תנאים טובים לחפצים המצויים בתוך המרתף, ולכן יש לדאוג לאיטום מרתפים איכותי וחזק. חשוב מאד לדאוג לאיטום מרתפים איכותי כבר בשלבי הבנייה של המבנה, משום שאם האיטום לא נעשה כראוי, ניתן לחזק אותו רק מתוך המרתף עצמו, מה שנקרא איטום שלילי.

איטום שלילי, גם כאשר הוא מבוצע בצורה הטובה והאיכותית ביותר, מועד יותר לקלקול מאשר איטום חיובי. קיימים סוגי איטום נוספים כמו איטום גגות. גם הוא משמעותי באופן מיוחד לכל הבניין. בלי איטום גגות איכותי, עלולים לחדור מים אל הגג, וממנו אל התקרות העליונות ואל כל חלקי הבניין.

כאשר הגג אינו אטום כראוי עלולה לעמוד על הבניין סכנת קריסה, אם כי מדובר רק במקרים חריגים במיוחד של הזנחת האיטום. איטום גגות נעשה בשיטות רבות ושונות, שלכל אחת מהן יתרונות וחסרונות משלה. חשוב מאד להתאים לכל גג את השיטה המתאימה לו של איטום גגות, ולבחור בבעל מקצוע מוסמך ומקצועי, אשר יבצע את העבודה באיכות הטובה ביותר, על מנת לוודא באמת שהגג אטום לחלוטין.

 

ישנן, כאמור, שיטות רבות של איטום גגות. השיטה המומלצת ביותר לאיטום של גגות אשר הולכים עליהם, היא הנחה של יריעות ביטומניות על הגג. ברוב המקרים מניחים על הגג שתי שכבות של יריעות ביטומניות, לתוספת הגנה מפני הגשמים. מעל היריעות מניחים שכבה של אגרגט לבן, על מנת להגן על היריעות מחום השמש. השיטה המתאימה ביותר לגגות שאין הולכים עליהם היא מריחה של חומרים פולימריים. חומרים אלו הם לבנים, כך שאין צורך בשכבה נוספת מעליהם, והם קלים מאד למריחה.

החיסרון שלהם הוא האחיזה החלשה שלהם בגג, ועל כן הם מיועדים בעיקר לגגות שלא הולכים עליהם.זיפות גגות הוא שיטת איטום ישנה שכבר איננה שימושית. היתרון של זיפות גגות הוא המחיר הנמוך שלו, אולם זיפות גגות טומן מספר חסרונות משמעותיים – הוא שחור, הוא עלול לקבל חוסר אחידות כתוצאה מחום השמש והוא אף פולט אדים רעילים בחום.

Rate this post