איטום גגות מרוצפים

דיירים רבים שנהנים מגג מרוצף, היו שמחים למנוע את הצורך בהרמת הריצוף בבואם לבצע עבודות של איטום גגות. חשוב להבין שמאחר ומשטח מרוצף נמצא בתנועה כל הזמן, אורך החיים של איטום בגג כזה הוא מוגבל מאוד.

מדובר על טווח של כחמש שנים עד שסימני הנזילה הראשוניים יופיעו. אי לכך, ההמלצה הגורפת היא לבצע הרמה של הריצוף, פריסה של יריעות ביטומניות והחזרה של הריצוף המקורי. בכל מקרה, הכנו עבורכם מפרט טכני עבור איטום גגות מרוצפים למקרה שתחליטו בכל זאת לוותר על הרמה של הריצוף.

מפרט טכני בסיסי

התהליך מתחיל כמובן משטיפה יסודית של המשטח במים ובסבון, את זאת אין צורך לציין אפילו, אבל נזכיר רק למען הפרוטוקול. לאחר מכן נהוג למרוח שכבה של ווקס ולהחליק אותו היטב עם מטלית או מגבת יבשה בצורה כמה שיותר אחידה. לאחר שהשטח נוקה וצופה בווקס יש לפתוח את כל הפוגות בין המרצפות וכמובן שגם בין הפנלים על ידי שימוש במסור דיסק יהלום. לאחר מכן יהיו לכם לא מעט שאריות אבק ולכן עליכם לנקות שנית את השטח היטב עם שואב אבק איכותי אבל אל תשטפו את השטח כמו בניקיון הראשוני.

חשוב מאוד בשלב הזה לאפשר לשטח להתייבש. כך תוכלו לייבש את כתמי הרטיבות שנוצרו מתחת לריצוף בעזרת השמש. לפעמים התהליך לוקח אפילו מספר ימים אבל זו הדרך הנכונה והיעילה ביותר לבצע את התהליך. לאחר מכן יש למלא את כל הפוגות הפתוחות הן בפנלים והן ברצפה עם רובה אפוקסית. חשוב מאוד לוודא שכל הפוגות יהיו יבשות לפני שממלאים אותן ולפיכך מקובל להתחיל את העבודות מהחלק הנמוך ליד המרזבים כלפי מעלה. לאחר מכן אוטמים את החיבורים בין הפנלים לרצפה באיזה חומר איטום פוליאוריטני גמיש שתבחרו וכן לאטום סביב לכניסות המרזבים, מתחת ומסביב למשקופי הדלתות ובסופו של דבר במידה וישנן מסילות לדלתות ויטרינה, יש לאטום גם אותן, בדגש מיוחד על הפינות שלהן ועל ברגים חשופים.

דגשים חשובים

באופן עקרוני תמיד מומלץ להזמין קבלני איטום מקצועיים מאשר לבצע את העבודות בכוחות עצמכם. עם זאת, אם כבר החלטתם לבצע את הפעילות בעצמכם, זכרו כי אין לבצע בדיקות הצפה בגגות מרוצפים. כמו כן זכרו שככל ששטח המרפסת מכובד יותר, כך הסיכוי לנזילות ולכישלון של האיטום רב יותר. אין צורך להזכיר כי במידה וקיימים מעקות או קירות פגומים, הרי שיש לאטום גם אותם.

ברצוננו להדגיש כי בכל מקרה של ריצוף בשטח הגג, ההמלצה הגורפת היא לבצע איטום תחתי, כלומר לא להתעצל ולהרים את הריצוף. במידה והפעולה לא אפשרית מבחינה כלכלית, ניתן שלא לרצף מחדש בסמוך לפעילות האיטום. כך תוכלו לבצע את הפעולה בשני שלבים, בשלב הראשון תאטמו את הגג ובשלב השני שיכול להתרחש גם שנה מאוחר יותר, תניחו מחדש את הריצוף.

בהצלחה

Rate this post