שיטות לזיפות גגות

שיטות לאיטום גג

איטום גגות חשוב למניעת רטיבות כתוצאה מחדירה של מי גשמים אל המבנה. רטיבות הינה אחת הבעיות הרציניות והמטרידות העלולות לפגוע בכל סוג מבנה, ובמיוחד מבנים ואזורים במבנים הנמצאים במגע תמידי עם מים ועם מערכות אינסטלציה.

האיטום יוצר בידוד בין המבנה ובין הגורמים המזיקים באמצעות חומרי אטימה ובידוד איכותיים ויעילים. זיפות גגות הינה אחת השיטות העתיקות ביותר לאטימה, וזאת על ידי שימוש בזפת חמה.

בעשור האחרון שיטת השימוש ביריעות ביוטמניות למטרת איטום הולכת ונהיית נפוצה יותר. מבחינות מסויימות היא עדיפה על פני הזיפות. עם זאת, כאשר מתבצעת עבודת זיפות גגות באופן מקצועי, עם חומרים מתאימים ועל ידי זפת מורשה, מנוסה והיודע היטב את מלאכתו, יהיה האיטום טוב, ויחזיק מעמד למשך הרבה שנים.

בשוק קיימות שלוש שיטות לזיפות הגג. האחת, זיפות בשכבה אחת. השניה, זיפות בשתי שכבות, כאשר בין השכבות יש רשת אינטרגלס. השיטה הנוספת היא, זיפות בשתי שכבות, כאשר יש יריעות פיברגלס בין השכבות. בכל השיטות, ישנה גם הלבנה, אותה יש לבצע כשהגג קר.

לאיטום גגות יש להשתמש בזפת תקנית מסוג 75/25, שכן, רק זפת זו הינה טובה לאיטום. זפת תקנית יותר קשה לעומת זו שאיננה תקנית. קשה לזהות בעין את ההבדל, ולכן, כדאי לבקש מהקבלן שיביא עימו חביות חדשות, וכך ניתן לראות את המספר הסידורי הרשום במדבקה על הזפת עצמה, או על גבי החבית.

Rate this post