ריצוף הגג באבן טבעית ושיש

שימוש באבן טבעית ושיש לריצוף גגות ובכלל, נחשב בשנים עברו כמו היום למאוד אופנתי, ליוקרתי, הקלאסי והעמיד ביותר מבין החומרים השונים המשמשים לריצוף. בבחירת סוג של ריצוף לגג יש להתחשב בעובדה שחומר טבעי כמו אבן טבעית ושיש ידועים בתכונותיהם החזקות והעמידות לאורך שנים.

ברכישה של ריצוף לגג, חשוב לדעת שהחומר הטבעי נושא תו תקן ואיכותי, מונע החלקה, קל לתחזוקה ועמיד לנזקי השמש וכולי (שלא כמו ריצוף פנימי), לכן רצוי לבצע רכישה חשובה שכזו אצל משווקים מורשים. אחרי הכל, חומרים אלו שהגיעו מהטבע חזקים ביסודם ואינם זקוקים ל"שיפורים" מיותרים בהרכב החומר.

ישנם סוגים של אבן ושיש טבעיים שמומלצים ומתאימים כאריחים לריצוף גג, אך לא כל אבן טבעית או סוג שיש יתאים. קיימים חיקויים תעשייתיים שונים שיוכלו להוזיל את עלויות הריצוף אך יש לקחת בחשבון שהן יהיו פחות איכותיות למרות כל הפיתוחים החדישים. פחות איכותיות מבחינת העמידות, החוזק, עמידות השחיקה ושמירה על צורתה והצבעים המעצבים אותה. אבן טבעית ידועה בייחודיות הצבעים בכל אבן המשתבחים עם השנים וקשה מאוד להעתיק צבעים אלו או לשלבם באופן דומה.

אבן טבעית המוכרת בעולם הריצוף, המשדרת יוקרה ואיכות מוכרת בשמה המסחרי, גרניט פורצלן, כשמה כן היא, אבן גרניט בעלת מינרליים שונים בזכות הייצור הטבעי שלה בלחצים מאוד גבוהים בעמקי האדמה. היא מגיעה בסגנונות וצבעים שונים ומיוחדים שנשמרים לשנים רבות.

Rate this post