עיקר החדשנות והטכנולוגיה

שיטות וחומרים חדשים צצים כל הזמן, הם רבים ולא תמיד כל כך יעילים.
יש שיטות ומוצרים מודרניים מוכרים יותר ומבוקשים בתחום ריצוף הגג כמו: בנייה ירוקה, קרמיקה חדשנית ולוחות עץ (דק). אין ריצוף ללא איטום, גם תחום זה התפתח והשתדרג. אחד הפיתוחים מהעשור האחרון הוא איטום בעזרת חומרים אקריליים ופולימריים.

הבנייה הירוקה התפתחה על פי חזון ידידותי לסביבה ולאדם עצמו. מדובר בעיצובים שונים ומגוונים של צימחייה ודשא על פני שטח הגג, שקודם לצמחייה עליו, עבר תהליך מקצועי של איטום, סינון נוזלים (ניקוזים), בידוד ושתי יריעות הגנה המונעות נזק כימי ומכאני לתשתית משורשי הצימחייה שבלעדיהן היו מסוכנים.

ריצוף מאוד איכותי (חזק ועמיד), יוקרתי ואופנתי הוא פיתוח מלאכותי ומעובד של ריצוף קרמיקה חדשני המוכר והידוע בשם: גרניט פורצלן. הטכנולוגיה המתקדמת פיתחה את אריחי הפורצלן מחרס שנדחס בטמפ' גבוהות במיוחד בעלות ציפוי ייחודי ומגוון בלתי נדלה של צבעים ועיצובים, מבריק דמוי דק ועוד המון.

לעומת הריצופים שאין ספק באיכות הגבוהה שלהם, חומרי האיטום החדישים ביותר עדיין עומדים למבחן וקיים ספק על איכותם. מוצרי איטום מודרנים ומוכרים פותחו מחומרים פולימריים ואקריליים שרובם בצבע לבן, מתבצעים על ידי התזה או מריחה. החומרים האקריליים משמשים לאיטום תשתיות גג חדשות או איטום ישן אחר מאותה משפחה של חומר (בכל איטום חדש על איטום ישן חובה להשתמש בחומרים מאותה משפחת חומר גלם בהתאם לצורת הגג) , שניים ממוצרים אלו הם ה"אקרילפז" וכן ה"מולטיגג" שאינו דליק ובעל תכונות אלסטיות וחוזק גבוהים. החומרים הפולימריים שגם להם תכונה אלסטית מדהימה נקראים "גומי נוזלי בהתזה" או "גומי לגג" והם כביכול פשוטים ומהירים לביצוע.

Rate this post