יציקת בט קל

ישנם לא מעט דברים שאנחנו לא נותנים עליהם את הדעת לעתים קרובות. בואו נשאל אתכם שאלה, האם אתם זוכרים שכשהייתם ילדים קטנים אי שם בשנות השבעים והשמונים, יצא לכם להריח לעתים יחסית קרובות ריח של זפת חמה שנישא באוויר? ובכן, השאלה היא יחסית למה והתשובה היא יחסית להיום. אז כן, היום כבר כמעט ולא משתמשים בתחום של איטום גגות בזפת חמה, אבל השאלה היא – למה ומדוע? באופן עקרוני זפת היא חומר מצוין ובכל הטכניקות השונות שמניחים אותה, כל עוד מקפידים על עבודה לפי התקנים בענף ניתן לקבל תוצאות משביעות רצון למשך שנים רבות. ועם זאת, כיום כמעט ולא רואים זפתים שעומלים על גגות הבתים.

כיום מקובל מאוד לעשות שימוש בחומרים אחרים כגון רצועות ביטומניות אך עם זאת השם הגנרי זיפות גגות הפך להיות מעין מונח מטריה עבור כל סוגי האיטום באשר הם. כיום קבלני איטום יכולים לבחור מבין מגוון עצום של חומרים וטכניקות עבודה שונות תוך שאיפה להתאים את החומר והטכניקה הנכונים לתנאים בשטח מבחינת תוואי הגג, האיטום הקודם שהותקן וכמובן תנאי מזג האוויר במקום. למען האמת היריעות המודרניות (יריעות ביטומניות) הן השיטה הפופולארית ביותר לאיטום בישראל ובעולם. למרות שישנם לא מעט דיירים שמנסים את כוחם בהתקנה עצמאית של היריעות האלו, חשוב מאוד לדעת כי מדובר על עבודה מקצועית ומדויקת מאוד וההמלצה הגורפת היא להשאיר את העבודה בידי המקצוענים והקבלנים המומחים לדבר.

אל תנסו את זה בבית
באופן כללי מומלץ בכל הנוגע לתחום האיטום להשאיר את העבודה למקצוענים. בניגוד לעבודות שיפוצים שונות, כשמדובר על איטום אין מקום לטעויות או לחובבנות. המים ימצאו את הסדק הצר ביותר, את הפינה החלשה ביותר בכל המערכת וייכנסו דרך הסדק הצנוע ביותר שלעתים אתם אפילו לא תראו בעין בלתי מזוינת. את הנזק של העבודה הלא מוצלחת תוכלו לראות רק לאחר חודשים מספר או שנים מספר. בכל מקרה שהוא – עבודת איטום מוצלחת ולא משנה אם מדובר על איטום חדרים רטובים, איטום קירות חיצוניים או איטום גגות, מספקת הגנה מלאה למשך עשרות שנים, לא פחות.

איך מוצאים קבלן איטום איכותי?
קודם כל, דעו כי בשוק פועלים לא מעט חובבנים ולכן יש להיזהר מהמלצות ריקות. השאיפה שלכם היא לראות תוצאות בשטח. למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו כותבים תוצאות בשטח? ליובש למשך יותר מעשר שנים. התחילו לשאול את החברים שלכם, את הקרובים שלכם ומכרים או קולגות בעבודה שאלות בנוגע לבניינים בהם הם מתגוררים. נסו לגלות מתי בוצע זיפות גגות בפעם האחרונה במבנה ונסו להשיג מידע על הדירות בקומה העליונה. ככל שתעמיקו לחקור, כך יעלו לכם יותר שמות של אנשי מקצוע שהתוצאות שלהם נראות בשטח למשך שנים רבות. כך תמצאו את האיש שלכם. בהצלחה ושיהיה לכם חורף יבש וחמים

Rate this post