חשוב לדעת לפני ביצוע ריצוף גג

בעת רכישת הריצוף ו/או מרצף מקצועי (ריצוף ואיטום), וודאו כי רכשתם ממקום מקצועי ואמין שגם נותן לכם אחריות על איכות הריצוף למספר שנים.

המצב האולטימטיבי לריצוף הוא על גבי שכבות איטום ובידוד חדשות המונחות על בטון.
שטח הגג חשוף לכל מפגעי הטבע והאדם, בייחוד כאשר מדובר בכיסוי האחרון בהחלט של המבנה והוא אינו מקורה. בטכנולוגיה המתקדמת של ימינו ניתן לרצף את הגג במגוון רחב מאוד של חומרים, סוגים, צורות ומרקמים (איכותיים יותר או פחות) המיועדים לעמוד בעומס מסוים בכל התנאים של גשם, שמש, רוחות וכולי, לכן, ריצוף חוץ ו/או בגג בעל חשיבות גבוהה בשילוב עם איטום מתאים, נכון, ותקני.
מגוון החומרים לריצוף מסתכם לרוב בסוגים של אבן, שיש, עץ ופרקטים.

לפני שמחליטים באיזה חומר ומרקם להשתמש, וודאו את המשקל המותר על הגג בנוסף לתדירות השימוש בגג לאירוח וכולי. גג שאינו בשימוש לעיתים קרובות אין צורך מחייב להקפיד על היופי העיצובי, לעומת זאת, גג בשימוש גבוה לאירוח או לאחסון עלול להשחק במהרה, קצב השחיקה הוא פרמטר חשוב כשמדובר בבחירת ריצוף למרפסת גג. מכשכבר בחרתם סוג ריצוף, בדקו אם הוא נוח וקל לניקוי ואת עמידותו לספיגת נוזלים ולכלוך.

במקרה והחלטתם לרצף בעצמכם (לא מומלץ), כמה הדגשים לקראת תחילת העבודה למעשה, ראשית, תכנון מפורט וקפדני העומד בתקנים הישראלים לאחר בדיקת והכנת תנאי שטח הגג. שנית, בדיקת יעיליות מערכת הניקוז בגג, בנוסף, בדקו אילו חומרים איכותיים ואלסטיים קיימים היום בשוק למילוי המרווחים (פוגות) בין המרצפות.

Rate this post