הדגשים לביצוע ריצוף- חלק א'

לפני תחילת ביצוע עבודת ריצוף הגג, חשובה מאוד כל הכנת הגג, כולל, ניקיון יסודי, תיקונים ותכנון קפדני של השיפועים והחומרים האיכותיים והמתאימים. במידה ואתם בטוחים שהכנת הגג בוצעה כמו שצריך כולל האיטום, הבידוד ובחירת חומרים איכותיים העומדים בתו תקן הישראלי. אפשר להתחיל לרצף! כמובן שכל חומר יש לו שיטת ריצוף ייחודית לו, כלומר, אבן טבעית כמו קרמיקה מרצפים בצורה אחת וגג עץ מתקינים בצורה אחרת.

אם החלטתם לרצף באריחים בעצמכם, למרות שביצוע בשיטת "עשה זאת בעצמך" אינו מומלץ במקרה זה! עבודה מקצועית תחזיק מעמד לאורך יותר זמן וכמו כן, תעניק לכם אחריות), וודאו כי יש לכם את הכלים הנדרשים, חלקם מוכרים יותר וחלקם פחות. הכלים המוכרים הם: מטר, פלס, חוט עבה, למשוך ולהדביק במקומות הרצויים  ומד זוית (90 מעלות בין שני מישורים) ודיסק חשמלי (קטן או גדול, בהתאם לסוג המרצפות). הכלים הפחות מוכרים הם: פטיש רצפים, הכלי לחילוץ וחיזוק אבן דיסק שנקרא מפתח דו פיני.

בנוסף, אם בחרתם אריחי קרמיקה, חשוב שתהיה לכם מכונת קרמיקה היא מסייעת לחיתוך טוב ומדויק על ידי כך שהמכונה שורטת את הקרמיקה במקומות המבוקשים בעזרת דיסק, וידית המכונה, מסיימת בשבירה מדוייקת. עוד כלי שאולי לא שמעתם עליו הם הפינצה, פינצה הם מספריים מיוחדות להרמת משטחים. לבסוף, רצף מקצועי מחזיק כתב כמויות מתוך תוכנית מאושרת, טבלה המסכמת ומפרטת את החומרים, הכמויות, המידות והתהליכים הנדרשים לריצוף ואיטום גג.

Rate this post