איטום גג בחומרים פוליאורתניים

איטום גג בחומרים פוליאורתניים

כמו בכל יישום של עבודת איטום לגג, אין להקל ראש בתהליכי ההכנה, הבדיקות והתכנון והן בבחירת וביצוע שכבת היסוד המתאימה, כל אלו מהווים בסיס לעבודה כוללת טובה ואיכותית שתשמר לשנים רבות, החומרים הפוליאורתניים נחשבים למעט יותר יוקרתיים מהחומרים האחרים לאיטום (וזה כנראה חסרונו היחידי), לרוב מיושמים על מרפסת או על גג בעל שטח קטן.

חומר איטום זה מיוצר משרשרות יחידות אורגניות המורכבות בעיקר מסוג פולימר מסוים ולכן נקראות "תרכובות פוליאורתן", השימוש בו אופטימלי כשהתשתית מורכבת מבטון או אך לאו דווקא,גם על תשתית של זפת ישנה ההדבקה והאיטום יהיו יעילים ואיכותיים מספיק.
חומר דביק, משחתי וחדיש זה מגיע ברמות שונות של קשיות, גמישות וצפיפות.למרות שגם במצב הכי גמיש שהוא משווק, הוא עדיין לא גמיש מספיק ולכן משתמשים בו על גגות קטנים יחסית. הוא עמיד בפני קרני השמש UV (לרוב! ישנו סוג שאינו בעל עמידות זו והוא מיועד לאיטום מתחת לשטח מרוצף), פגיעות מכניות ובפני חומרים כימיקלים שונים.

 חומרי האיטום הפוליאורתניים (כגון פוליאורה) פותחו בשנים האחרונות והם מגוונים ומשווקים בשני סוגים: הראשון, חומרים פוליאוריתניים על בסיס מדללים והשני, חומרים על בסיס מים. האחרון, נחשב לידידותי יותר למשתמש ולאיכות הסביבה אך פוליאורתניים על בסיס מדללים הוכיחו עצמם בכושר עמידות גבוה יותר לרטיבויות ממושכות כמו שלוליות ולכן משתמשים בהם גם מתחת לריצוף קיים ואף במבנים תת-קרקעיים.

Rate this post