איטום גג בחומרים אקרילים

איטום גג בחומרים אקרילים

לפני ההחלטה כי ניתן להשתמש בחומרים אקרילים פולימרים שבדרך כלל משחתיים, כלומר, ניתנים למריחה, יש לוודא כי אכן החומר עומד בתווי התקן הישראלים. על הגג לעבור ניקיון והכנה נכונה לפני ביצוע מריחת חומרי האיטום, למניעת טעויות נגררות ופגיעה בשכבת האיטום ואף המבנה. בנוסף, תמיד מומלץ שהעבודה תעשה על ידי קבלן איטום גגות מקצועי ומנוסה מאשר לקחת סיכון בעבודה לא איכותית.

למרות שחומרי האיטום מורכבים מאקריל מבוסס על פולימר, מכנים את שיטת האיטום, איטום אקרילי. יש להתחיל בשכבת יסוד אקרילית ועליה שכבות ( כמות של 1.5 ק"ג למ"ר) חומר האיטום האקרילי, המוצרים המסחריים קלים ומהירים יחסית לביצוע, מגיעים ליישום במריחה או התזה והמוכרים ביותר נקראים: פוליגג לסוגיו (פוליגג סופר M), אקרילפז לסוגיו, מאסטרגג וכולי. באיטום זה שכבת המשחה הלבנה (ולכן לא מתחממת בשמש) מכסה בקפידה את כל שטח הגג המבוקש, אך היא רגישה למים עומדים ועלולה להתקלף, להתמוסס ולהקרע.

לכן חומר זה אינו מתאים לאיטום גג שטוח אלא רק על גגות משופעים בעלי מערכת ניקוז תקנית ויעילה. בשנים האחרונות חל פיתוח בתחום והחומרים החדשים עמידים וחזקים יותר אך עדיין, לא במאת האחוזים.

עדיפות לביצוע על גגות בטון חדשים, על תשתיות אחרות האיטום האקרילי יתפס פחות טוב, נפוץ באיטום גגוני מרפסות עשויים מתכת וכולי, החומר מתייבש מהר ואינו מזיק לאיכות הסביבה יחסית לרוב חומרי האיטום האחרים.

Rate this post